22 Ekim 2014 Çarşamba

ÇITIR PATATES VE ANNE KÖFTESİ



1.ÇITIR PATATES

Çok basit bir işlemle patates kızartmanızı daha lezzetli yapabilirsiniz.

3 Orta boy patates
2 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı nişasta
yarın çay kaşığı karbonat
tuz
sıvıyağ


Doğradığınız patatesleri kağıt havlu ile ıslaklığını alın.
Diğer malzemelerin hepsini ilave ederek elinizle harmanlayın.
Kızgın yağda kızartın .
Hem çıtır çıtır hemde hazır gibi olacaktır..


2.ANNE KÖFTESİ

Çocukluğumuzdan beri canım anneciğimin sürekli yaptığı  köfte tarifi ;

250 gr kıyma
100 gr bayat ekmek içi
2 diş sarımsak
küçük boy soğan
tuz-karabiber-kimyon
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurta

Soğanları ve sarımsağı rendeleyin.
Ekmek içini robottan geçirin.
Bütün malzemeleri yoğurma kabına alın.
1 saat kadar buzdolabında dinlendirin.
Şekil verip sıvı yağda kızartın.
Çıtır patates ile birlikte servis yapın, kahvaltının keyfini çıkarınn... (:

2 yorum:

  1. Sibelimm :) becerikli, mahareti bol, eli lezzetli arkadaşım benimm :) tütütütü maşşallahh :)
    çok şey öğreniyorum senden :) ellerine sağlık canım, severek takip ediyorum ;)

    çok çok öprüm balım :*

    YanıtlaSil
  2. ESTAĞFRULLAH CANIM BENİM biliyorum ki sende çokk maharetlisinn çok sağol bende ÇOKKK ÖPTÜM senii ;) :*

    YanıtlaSil